1.
Схарактеризуйте технологію Блог-квест.
У Блог-квесті, так
само як і у Веб-квесті, за тим самим алгоритмом здійснюється інтерактивне
спілкування учнів, студентів. Використовуються сервіси Веб 2.0, моваHTML, що не
потребують знання програмування, представлення і роботу із сайтами. Робота в
Блог-квесті в онлайн-режимі використовує сервіси: Word
Press, Blogger або My blog.
Створення освітніх
Блог-квестів здійснюється на безкоштовних платформах Word
Press, Blogger або My blog.
Використання
програмного забезпечення для ІР-телефонії чи Skype дозволяє учасникам
проекту здійснювати дзвінки, відправляти миттєві повідомлення, спілкуватися і
проводити обговорення повідомлень у мережі.
2. Які види діяльності студенті використовуються в проектній
роботі студентів у Блог-квестах?
Основою Блог-квестів
є проектна методика, що орієнтована на самостійну діяльність студентів –
індивідуальну, парну, групову, котра здійснюється за певний проміжок часу.
3. У чому полягає сутність використання Блог-квестів у
навчальному процесі ВНЗ?
Основою Блог-квестів
є проектна методика, що орієнтована на самостійну діяльність студентів –
індивідуальну, парну, групову, котра здійснюється за певний проміжок часу. Цей
метод органічно сполучається з груповим підходом до навчання (cooperative
learning). Проектна діяльність найбільш ефективна, якщо її вдається пов’язати з
програмним матеріалом, значно розширюючи і поглиблюючи знання студентів у
процесі роботи над проектом. Метод проектів завжди передбачає розв’язання
проблеми, що, як правило, не обмежується однією темою. Розв’язання значимої
проблеми сприяє тому, що вдається переключити увагу студентів з форми вислову
на її зміст. Студенти зайняті тим, як розв’язати проблему, які знайти
раціональні способи її розв’язку, де знайти переконливі аргументи, що доводять
правильність обраного шляху. Блог-квест містить тематичні проекти за
технологією Веб-квест.
4. Які компетенції майбутнього педагога формуються в процесі
виконання Блог-квестів?
Немає сумніву, що
одержаний досвід принесе свої плоди в майбутньому, сприятиме розвитку таких
компетенцій:
− використання
ІКТ для розв’язання професійних задач (у тому числі для пошуку необхідної
інформації, оформлення результатів роботи у вигляді комп’ютерної презентації,
Веб-квесту, флеш-роликів, баз даних та ін.);
− самостійне
навчання та самореалізація;
− робота в
команді (планування, розподіл функцій, взаємодопомога, взаємоконтроль);
− уміння
знаходити різні способи розв’язання проблемної ситуації;
− визначення
найбільш раціонального варіанту, обґрунтування свого вибору;
− навички
публічного виступу (обов’язкове проведення попередніх захистів, захистів
проектів з виступом авторів, з питаннями, дискусіями).
5. У чому полягає алгоритм створення Блог-квестів?
Для створення
блог-квеста можна використати будь-яку Блог-платформу, яка є в більшості
соціальних мереж і яка не потребує спеціальних знань для її використання.
Розглянемо алгоритм
створення Блог-квесту.
Визначення
структури Блог-квесту.
Зазвичай Блог-квести
за структурою подібні до Веб-квестів і містять: вступ, тему, зміст, ролі,
посилання на статті в Інтернеті, пости (записи). Також Блог-квест може містити
декілька тематичних розділів, що містять пости відповідно до їх тематики:
коментарі читачів: перелік блогів, які автор читає та відвідує; гаджети.
Вибір
блог-платформи.
Створюють Блог-квести
за допомогою спеціальних сервісів для розміщення блогів (блог-платформ), серед
яких є безкоштовні служби. Розглянемо, наприклад, Блоггер
(http://www.blogger.com).
−
http://www.livejournal.com;
−
http://www.blog.meta.ua;
−
http://www.blogs.mail.ru.
6. У чому полягає інтерактивна методика Блог-квест?
Інтерактивна методика
Блог-квестів учить знаходити необхідну інформацію, здійснювати її аналіз,
піддавати її аналізу, систематизувати і вирішувати поставлені задачі, її
використання є нескладним, не потребує завантаження додаткових програм або
одержання специфічних технічних знань та навичок – необхідним є лише комп’ютер
з доступом до мережі Інтернет.
7. Які компетенції формуються в майбутнього педагога в процесі
використання Блог-квестів?
Немає сумніву, що
одержаний досвід принесе свої плоди в майбутньому, сприятиме розвитку таких
компетенцій:
− використання
ІКТ для розв’язання професійних задач (у тому числі для пошуку необхідної
інформації, оформлення результатів роботи у вигляді комп’ютерної презентації,
Веб-квесту, флеш-роликів, баз даних та ін.);
− самостійне
навчання та самореалізація;
− робота в
команді (планування, розподіл функцій, взаємодопомога, взаємоконтроль);
− уміння
знаходити різні способи розв’язання проблемної ситуації;
− визначення
найбільш раціонального варіанту, обґрунтування свого вибору;
− навички
публічного виступу (обов’язкове проведення попередніх захистів, захистів
проектів з виступом авторів, з питаннями, дискусіями).
8. У чому полягає місце і роль самостійної роботи студентів у
ВНЗ?
Відповідно до вимог
суспільства перед сучасною вищою освітою висувається проблема розроблення та
використання сучасних форм і методів організації навчальної діяльності
студентів. Інтеграція ІКТ з іншими технологіями навчання значно підвищує якість
підготовки студентів, збільшують їхні освітні можливості здійснювати вибір і
реалізацію індивідуальної траєкторії навчання у відкритому освітньому просторі.
Для цього потрібне широке інформаційне поле діяльності, різноманітні джерела
інформації, різні погляди, точки зору на одну й ту саму проблему, самостійний
пошук шляхів обґрунтування та розв’язання проблеми.
9. Які особливості Блог-квестів і чим вони відрізняються від
інших технологій?
Характерними
особливостями Блог-квесту, що відрізняють його від інших технологій, зокрема
від методу проектів, є такі: насамперед заздалегідь визначаються ресурси, в
яких є інформація, необхідна для розв’язання проблеми. По-друге, Блог-квест
однозначно визначає порядок дій, який має виконати студент для одержання
необхідного результату. По-третє, обов’язковою складовою цієї технології є
перелік тих знань, умінь і навичок, яких можуть набути студенти після виконання
даних Веб-квестів, що входять до цього Блог-квесту. По-четверте, однозначно
визначені критерії оцінки виконаних завдань.
Комментариев нет:
Отправить комментарий